Attack Proof (AP)

 

Wat?

Bent u bang slachtoffer te worden van fysiek geweld? Of wilt u leren uw dierbaren hiertegen te beschermen? Dan is onze training ‘Attackproof’ wat u zoekt. AP is de door ons ontwikkelde methode voor realistische zelfbescherming.

 

Doel?

Na de training bent u in staat zichzelf en derden te beschermen tegen fysiek geweld, de emotionele gevolgen een plek te geven en te handelen binnen de geldende wettelijke bepalingen.

 

Wie?

Deze training is voor iedereen van 16 jaar en ouder

 

NB. Deze training is erg realistisch van aard en vraagt enige emotionele stabiliteit van deelnemers.

 

Hoe?

De didactische en methodische aanpak van SF is gebaseerd op de meest recente inzichten in de leerpsychologie, onderwijskunde en neurowetenschappen.

Ten aanzien van de didactiek, hanteert SF de didactische factoren. Deze zijn reeds beschreven onder kopje a (visie op opleiden). Wat betreft de keuze van werk- of oefenvormen kiest SF altijd de meest geschikte leermethoden. Of een methode wel of niet geschikt is, is onder andere afhankelijk van de te realiseren doelstellingen en de mogelijkheden die trainingslocatie. De effectiviteit van een werk- of oefenvorm wordt daarbij tevens bepaald door de individuele kenmerken van de deelnemers (o.a. motivatie) en door de wijze waarop de gekozen werkvorm wordt ingezet door de trainers en wat deze daarbij zegt en doet.

 

SF’s methodische succesformule is de afwisseling van korte theoretische beschouwingen van een onderwerp gecombineerd met het ervaren van het fenomeen in de praktijk. Bijvoorbeeld, we starten met een interactieve lezing over agressie en wat de impact van agressie kan zijn op het eigen handelen. Vervolgens worden deelnemers in verschillende praktijkgerichte scenario’s geconfronteerd met verschillende vormen van agressie en kunnen zo de impact op hun denken en doen aan den lijve ervaren. Vervolgens krijgen de deelnemers dan weer een blok ‘theorie’ of vaardigheidstraining. Bijvoorbeeld: Hoe kun je Tactical Breathing gebruiken om de impact van agressie op jouw professionele denken en doen te minimaliseren? Vervolgens gaan de deelnemers dit weer in de praktijk oefenen en ervaren.

 

Onze trainers richten zich onder andere op een sterke focus van aandacht door de deelnemer om er zodoende voor te zorgen dat deze laatste er echt ‘in zit’. Daarbij geeft SF de voorkeur aan een optimalisering van de gerichtheid en kwaliteit van de gekozen werkvormen in plaats van heel erg veel verschillende dingen te doen. Het nadeel van dit laatste is onder andere dat deelnemers dan het risico lopen goed te worden in zaken die niet goed voor hen zijn. Een voordeel van het eerste is dat deelnemers goed kunnen worden in waar ze goed in willen en moeten worden.

 

De didactische en methodische aanpak van SF is gebaseerd op de meest recente inzichten in de leerpsychologie, onderwijskunde en neurowetenschappen.

Ten aanzien van de didactiek, hanteert SF de didactische factoren. Deze zijn reeds beschreven onder kopje a (visie op opleiden). Wat betreft de keuze van werk- of oefenvormen kiest SF altijd de meest geschikte leermethoden. Of een methode wel of niet geschikt is, is onder andere afhankelijk van de te realiseren doelstellingen en de mogelijkheden die trainingslocatie. De effectiviteit van een werk- of oefenvorm wordt daarbij tevens bepaald door de individuele kenmerken van de deelnemers (o.a. motivatie) en door de wijze waarop de gekozen werkvorm wordt ingezet door de trainers en wat deze daarbij zegt en doet.

 

SF’s methodische succesformule is de afwisseling van korte theoretische beschouwingen van een onderwerp gecombineerd met het ervaren van het fenomeen in de praktijk. Bijvoorbeeld, we starten met een interactieve lezing over agressie en wat de impact van agressie kan zijn op het eigen handelen. Vervolgens worden deelnemers in verschillende praktijkgerichte scenario’s geconfronteerd met verschillende vormen van agressie en kunnen zo de impact op hun denken en doen aan den lijve ervaren. Vervolgens krijgen de deelnemers dan weer een blok ‘theorie’ of vaardigheidstraining. Bijvoorbeeld: Hoe kun je Tactical Breathing gebruiken om de impact van agressie op jouw professionele denken en doen te minimaliseren? Vervolgens gaan de deelnemers dit weer in de praktijk oefenen en ervaren.

 

Onze trainers richten zich onder andere op een sterke focus van aandacht door de deelnemer om er zodoende voor te zorgen dat deze laatste er echt ‘in zit’. Daarbij geeft SF de voorkeur aan een optimalisering van de gerichtheid en kwaliteit van de gekozen werkvormen in plaats van heel erg veel verschillende dingen te doen. Het nadeel van dit laatste is onder andere dat deelnemers dan het risico lopen goed te worden in zaken die niet goed voor hen zijn. Een voordeel van het eerste is dat deelnemers goed kunnen worden in waar ze goed in willen en moeten worden.